نکروز یا سیاه شدن سر فمورال درمان و علائم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 15 دی 1402
بازدید : 1021
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


سیاه شدن سر استخوان ران

سیاه شدن سر استخوان ران بسیار دردناک است و زمانی رخ می دهد که خون رسانی به سر استخوان ران قطع شود. سلول های استخوانی برای زنده ماندن نیاز به یک منبع دائمی خون دارند. این مهم است زیرا سیاه شدن استخوان ران می تواند باعث آسیب به مفصل ران و آرتریت شود.

آناتومی باسن

مفصل ران شامل یک دندانه و یک حفره است که توسط قسمت استابولوم استخوان لگن تشکیل شده است. سر استخوان ران نیز حاوی سر استخوان ران است و سطوح این قسمت توپی شکل و حفره ها با مایعی لغزنده به نام غضروف پوشیده شده است. این ماده از استخوان ها محافظت می کند و به استخوان ها اجازه می دهد به راحتی حرکت کنند.

چرا ران سیاه می شود؟

هنگامی که تنش در خونریزی به سر استخوان ران وجود دارد ، سر استخوان ران سیاه می شود. این عدم تغذیه مناسب برای استخوان ها به مرور زمان باعث سایش و پارگی می شود. در این حالت ، غضروف که عملکرد محافظ ران را دارد از بین می رود و آرتروز رخ می دهد.

لازم به ذکر است که این مشکل مربوط به گروه سنی خاصی نیست و در هر گروه سنی قابل مشاهده است. البته میزان ابتلا در افراد 40 تا 50 ساله بیشتر است و درصد ابتلا به این بیماری در مردان بیشتر از زنان است.

چه عواملی باعث سیاه شدن سر استخوان ران می شود؟


دلایل تیره شدن مغز استخوان زیاد است و نمی توان دلیل خاصی برای آن مشخص کرد و کارشناسان هنوز دلیل خاصی برای آن پیدا نکرده اند. در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

ضربه

صدماتی مانند رگ به رگ شدن، شکستگی یا آسیب به ران می تواند باعث آسیب به رگ های خونی و خونریزی در سلول های مغز استخوان شود.

مصرف زیاد الکل

مصرف الکل به مقدار زیاد باعث تجمع چربی در رگ های خونی می شود و این چربی با افزایش سطح کورتیزول باعث کاهش جریان خون به استخوان می شود.

استفاده از باغ

این دارو به دلایل مختلفی استفاده می شود برخی از بیماری ها مانند آسم برونش، آرتریت روماتوئید و غیره با داروهای استروئیدی درمان می شود علت اصلی استئونکروز این نوع داروها هنوز مشخص نشده است

مشکلات پزشکی

طبق آمار، سیاه شدن جمجمه می تواند با برخی بیماری ها مانند کم خونی داسی شکل، بیماری زاویه یا کرون و برخی بیماری های دیگر از این دست همراه باشد.

علائم سیاه شدن جمجمه چیست؟

درد یکی از علائم اولیه این بیماری است و این درد ران تا شکم و پشت امتداد می یابد و در هنگام بروز بیماری توقف آن را دشوار می کند. این بیماری به کندی پیشرفت می کند و ممکن است تا یک سال طول بکشد تا بیمار به سطح غیر قابل تحمل برسد. اما تشخیص و درمان به موقع بسیار مهم است. در این صورت بیماری با سهولت بیشتری برطرف می شود و درمان موثرتر خواهد بود.

معاینه استخوان و مفاصل

برای تشخیص مناسب ، باید به یک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. با معاینه دقیق ، علت اصلی این بیماری تعیین می شود. بیماران مبتلا به استئونکروز استخوان ران ممکن است درد شدیدی در ناحیه ران داشته باشند اما در ابتدا مشکل حرکتی ندارند زیرا سر استخوان ران هنوز تحت تأثیر قرار می گیرد. در مراحل اولیه بیماری، سطح استخوان سر از بین می رود، قسمت مورد نیاز چاق می شود و حرکت بیمار مختل می شود.

درمان تیرگی سر استخوان ران

گزینه های درمانی برای درمان آکنه ممکن است شامل استفاده از داروهای ضد التهابی یا تغییر در فعالیت باشد. اگرچه این درمان ها در تسکین درد یا کند کردن بیماری موثر هستند، اما درمان جراحی موفقیت آمیزتر است.

انواع روش های جراحی برای درمان تیرگی پوست سر

دستگاه کاهش فشار

با استفاده از این روش، با ایجاد یک سوراخ در داخل سر استخوان ران، که می تواند یک سوراخ بزرگ یا چند سوراخ کوچک باشد، فشار روی استخوان کاهش می یابد و باعث می شود خون بهتری به ناحیه آسیب دیده برسد.

پیوند استخوان و غضروف

پیوند استخوان و غضروف را می توان برای کاهش فشار انجام داد. این روش باعث بازسازی استخوان سالم و محافظ مفصل ران می شود. با این عمل یک استخوان سالم به قسمت آسیب دیده منتقل می شود و می توان پیوند را از اهدا کننده یا استخوان خود بیمار گرفت.

تعویض مفصل ران

این جراحی زمانی انجام می شود که سر استخوان ران برداشته شده و غضروف و استخوان آسیب دیده برداشته شده و با فلز و پلاستیک این روش جایگزین شود. این روش در درمان بسیار موفق است و عملکرد مفصل ران را بازیابی می کند.

نتیجه

با توجه به موارد گزارش شده، رفع فشار از تبدیل شدن سیاهی سر استخوان به بیماری حاد و آرتروز جلوگیری می کند، این درمان بسیار مفید و کاربردی است اما اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود و در بیشتر موارد استخوان ترمیم شود. و خون رسانی به خوبی انجام می شود. این درمان پس از چند ماه به بهبودی کامل خواهد رسید. اما زمانی که بیماری پیشرفت کرد و پس از از دست دادن استخوان تشخیص داده شد، تعویض مفصل ران ضروری خواهد بود و این روش درمانی توصیه می شود. در نتیجه مراجعه به موقع در درمان بسیار موثر و کارآمد خواهد بود. شما همچنین برای درمان می توانید به دکتر مهرداد منصوری  مراجعه نمایید.






مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com